SKILLET和訳サイト

アメリカのクリスチャンロックバンドSKILLETの楽曲を中心に扱う歌詞和訳サイトです。

【歌詞和訳】SKILLET - You Get Me High

YouTubeはこちら

www.youtube.com

 

You Get Me High / SKILLET


Everybody wants satisfaction
I need, I need, I need it too
Nothing else can numb the pain of crashing
My only true escape is You

 

誰もが満たされることを望んでいる

もっと、もっともっと欲しいんだ

痛みを感じなくさせてくれるものなんて何もなくて

俺の唯一の逃げ道は君なんだ

When life’s like a knife blade
Your love’s like an aeroplane

 

人生はナイフの刃のように鋭いものだけど

君の愛は飛行機みたいなもので、空の彼方に俺を連れて行ってくれるんだ


You get me high, You always save me
You get me high, You are my remedy

俺は君にくびったけさ、いつだって俺を救ってくれる

君のおかげで俺は幸せだ、君は俺を癒してくれる存在なんだよ


You get me high, You always save me
You get me high, You are my remedy
You give me life when I feel empty
Oh, oh, oh, You get me high
Oh, oh, oh, oh, You get me high
Oh, oh, oh, oh, You get me high

 

 

俺は君にくびったけさ、いつだって俺を救ってくれる

君のおかげで俺は幸せだ、君は俺を癒してくれる存在なんだよ
空っぽだった俺に、君は命を与えてくれたんだ

嗚呼、俺は君に夢中だ


Darkest days begin slowly passing
I need, I need, I need to feel
Something else than this pain reaction
To be alive, to make me real

 

暗闇の中で過ごしていた日々は少しずつ過ぎて行き

痛いだとかそういった感情じゃなくて、幸せだとかを感じる必要があるんだ

生きていくために、自分というものを実感するためにもね


You get me high, You always save me
You get me high, You are my remedy
You get me high, You always save me
You get me high, You are my remedy
You give me life when I feel empty
Oh, oh, oh, You get me high
Oh, oh, oh, oh, You get me high
Oh, oh, oh, oh, You get me high


When life’s like a knife blade
Your love’s like an aeroplane
You get me high
You get me high


You get me high, You always save me
You get me high, You are my remedy
You give me life when I feel empty
Oh, oh, oh, You get me high

Oh, oh, oh, oh, You get me high
Oh, oh, oh, oh, You get me high
Oh, oh, oh, oh, You get me high
Oh, oh, oh, oh, You get me high

 

--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*

Your love’s like an aeroplaneって表現について、"my escape is you" と "get me high"という前後の歌詞から、意訳をあてています。
違うようでしたらコメントくださいm(__)m